Hem > mode > Ekologisk kollektion på H&M igen

Ekologisk kollektion på H&M igen

Apropå mitt förra inlägg om ekologiska barnkläder i synnerhet och ekologiska kläder i allmänhet, så noterade jag nu i dagarna att H&M släppt en ny kollektion kallad för ”Sustainable Style” där man just jobbar med hållbara material av ekologiskt snitt.  Jag tycker det hedrar H&M att de kör på med det här ekologiska stuket och banar väg för mer kläder och mode i det ekologiska segmentet.  Jag har ju, i min enfald, även upptäckt att de faktiskt har en ganska så bra sortiment för ekologiska barnkläder, vilket jag inte hade en aning om tidigare.  Visserligen kan jag vara sen på bollen i olika sammanhang, men det brukar inte gälla mode och kläder.  Ekologiska kläder är ju dock ett nytt ”intresse” så säkerligen kommer jag skriva mer om det här ämnet framöver.

Kategorier:mode Etiketter:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

