Hem > Hudvård > Ekohudvård med solskydd..någon?

Ekohudvård med solskydd..någon?

Det är sommar och hög tid att börja fundera på solskyddsfaktor runt femtusen för min del. Men också hudvård och hudvårdsprodukter i största allmänhet. Jag har nämligen en sån där känslig hy och när solen steker på som värsta grillgallret rakt i fejjan så behöver jag skydda mig, annars  blir jag snabbt till ett grisrosa självlysande stoppljus. Tyvärr har jag inte hittat någon solskyddsfaktor som jag är till 100 procent nöjd med. Och jag har verkligen testat massor. Förra sommaren kändes det som om jag spenderade en halv förmögenhet på hudvård i allmänhet och solskyddsfaktor i synnerhet.

Tipsa mig om ekologiska hudvård med solskyddsfaktor

Ty det är en yvig vegetation att navigera bland, det här med hudvårdsprodukter. Jag blir mest bara trött när jag läser om alla ingredienser och konstiga e-nummer och magiska, utslätande bio…ja, du förstår. Därtill har jag på sistone mer börjat intresserad mig för ekologisk hudvård och naturlig hudvård. Jag har nämligen märkt att jag inte reagerar speciellt positivt på många av de ämnen som finns i vanlig hudvård, och den enda gemensamma nämnaren jag kunnat komma på är att jag inte tål de syntetiska, kemiska ingredienserna. De produkter jag testat av ekologisk hudvård har nämligen varit mycket bättre för min känsliga hud, varför jag nu, såklart, letar efter en solskyddsfaktor som finns inom den här kategorin. Skulle därför vara tacksam om nån därute kunde tipsa mig. Finns det någon bra kräm med rejält solskydd som innehåller naturlig hudvård och/eller ekologisk hudvård? HIT ME!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

