Hem > Hudvård > Hudvård med ekologisk inriktning de luxe

Hudvård med ekologisk inriktning de luxe

Ville följa upp mitt förra inlägg om ekohudvård kontra solkräm och bara meddela alla mina miljontals bloggläsare att jag alltjämt står utan något solskydd signerat ekologisa hudvård och att jag med alla sannolikhet kommer att ge upp mitt letande inom en snar framtid. Det finns så vitt jag har kunnat utröna inget hållbart alternativ, och jag tycker det är ganska uselt att man inte kan hitta ett solskydd utan femtielva kemiska substanser i Sverige, idag, juni 2010. Men, som sagt, om någon därute skulle råka stumbla över den här bloggen och råkar vara expert på ekologisk hudvård, så är det bara att briefa mig. Jag skulle vara tacksam, tacksam.

Ekohudvård som gör mig exhalterad

Men, inget ont som inte har något gott med sig, som det brukar heta. I mitt letande efter solskydd och hudvård fann jag ett brand för ekologisk hudvård som gjorde mig ganska exalterad, det måste jag erkänna. Spiezia Organics heter märket, och jag har faktiskt redan beställt hem ett par sköna förpackningar för att prova deras synnerligen ekologiska hudvård. Jag skriver ”synnerligen” eftersom det här rör sig om den procentuellt mest högvärdiga ekologiska hudvård jag hittat. Allt Spiezia Organics kokar ihop är certifierat av SOIL Association, vilket innebär att minst 95% av ingredienserna i deras hudvård är ekologiskt odlad. Det verkade coolt tyckte jag och tog reda på mer och mina efterforskningar visade att Spiezia faktiskt odlade och producerade samtliga ingredienser i sin hudvård själv. Ännu mer coolt.

Jag väntar nu med spänning på Spiezias Facial Cleanser och Intensive Moisturiser; bara förpackningarna har väckt ett köpbegär i mig som skulle få Paris Hiltons shoppinghunger att blekna i jämförelse. Det är inte bra, naturligtvis, men jag hoppas förstås att det här är hudvård som kommer motsvara och liksom en stor fet nyårsraket överträffa min förväntningar. Återkommer såklart med svaret.

  1. juni 25, 2010 kl. 8:25 f m

    Hej, hur kontaktar man dig? Vi har ekologiska hudvårdsprodukter som vi gärna skickar gratis till dig om du skriver en recension på bloggen. Mvh John

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

