Hem > mode > Mode utan ansikte

Mode utan ansikte

Jag vet inte riktigt, men jag känner mig trött på mode just nu. Hela grejen. Det är egentligen inget man bör skriva om på en ”modeblogg”, men det här är ju ingen sådan, dels eftersom jag säger att det är så, och att jag i hjärtat aldrig haft några sådana ambitioner. Varför jag är trött? Svårt att accepterera rundgången, återkomsterna, same old story. Kanske har återväxten av egensinniga, intressanta designers stagnerat, kanske är det bara jag som är trött, bitter och blasé. Jag vet inte. Men när jag igår surfade igenom Style.com för hundrade gången så kände jag mig ungefär lika orginell som en hamburgare med pommes.

Mode, mode, älskade vän, en tiger som skäms, jag vet hur det känns. Mode, mode. Denim.  Svala vågade snitt på klänningen från DK. Snittar på förfesten för att fira Acne Familys triumfer i filmvärlden. Filmvärlden är modeestetiskens absoluta annonstavla.  Jag har inte nog med energi för att sätta mig in i det ytliga i mode eftersom det inte finns en definition av åtskillnaden mellan djup och yta som jag kan leva med.

Ja, nog med flum, jag får väl helt enkelt ta och bläddra igenom med stora bokfeting med underbara kreationer från Stella, det brukar göra mig på gott humör och samla tankar av typen ”jo, ÄR faktiskt riktigt kul med mode ändå”. Tills dess dricker jag välkylt Rosévin och sällar mig till skaran utan ansikte.

Kategorier:mode
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

