Hem > mode > Givenchy – oxå glömmer jag gnället

Givenchy – oxå glömmer jag gnället

Jag gnällde sist om att mode var blasé, följaktligen ett utslag av min egen tillfälliga leda mer än en rättvis bedömning av det abstrakta monster vi ibland kallar för modevärlden. Nu är jag glad igen.  Jag vet varför. Givenchy har nämligen den effekten på mig. Ibland kritiseras deras ready to wear för att vara alltför basalt, med sina konventionella småutsvävningar i ganska så ofarliga designmarker, men skitsamma säger jag, ty de har ett trumfkort som bara går att spåra hos de verkligt stora: de skapar förbaskat snygga kläder.

Yes, det är subjektivt det där med mode och det handlar om betraktarens öga och bla bla bla, men nu råker det vara så att här så är jag det primära subjektet och mitt tycke råder. Så därför utnämner jag härmed Givenchy till dagens bästa ballaste brand på Fetstil, så det så.

Kan knappt bärga mig till den 14 juli, då jag tar planet till London med en plånbok fokuserad enbart på det perfekta plagget och jag skulle bli förvånad om det inte signeras Givenchy.

Kategorier:mode Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

