Hem > Hudvård > Vegetarisk, ekologisk hudvård I like

Vegetarisk, ekologisk hudvård I like

Dax för lite surr om hudvård igen och tänkte sådär skamlöst bara promota en hudvårdsprodukt som på sistone fått en fin plats i mitt varumärkesbelamrade hjärta. Det handlar om en rengöringsmjölk från 100% Pure, ett hudvårdsföretag som enbart säljer naturlig hudvård och ekologisk hudvård. Namnet avslöjar innehållet: jag menar, det vore ju  löjligt att kalla sig för 100% Pure och sen sälja en massa syntetiska hudvårdsprodukter, eller hur?

Anyway, produkten jag diggar heter 100% Pure Facial Cleansing Foam, Lavender Honey och är en ganska mild, återfuktande rengöringsmjölk där honung har fått utrymme att gnistra som huvudingrediens. I marknadsföringen sägs att honung både vårdar och skyddar huden med naturliga antioxidanter, och jag är ingen expert på området, men klart är att jag tycker den här rengöringsmjölken känns väldigt fräsch och faktiskt, ja vårdande liksom. Det enda negativa är att mjölken är väldigt tunn och rinnig, men jag märker också efter ett tag är det är en ren vanesak. När jag sen får reda på att anledningen till denna flyktiga konsistens är att 100% Pure vägrar använda förtjockningsmedel, fyllningsmedel eller andra syntetiska utfyllnader, så känns plötsligt konsistensen riktigt behaglig. Jag gillar att företag som 100% Pure kan bevisa att hudvård inte behöver vara mer än så här, att det räcker med bra basingrediensern och kunskap för att mixa ihop en rengöringsmjölk som är både effektiv, naturlig och återfuktande.

Det enda som får mig att fälla ett par tårar är förpackningen. Det är så. Jag kan inte sockra det. Förpackningarna är så fula att man nästan blir förbannad. Jag vet inte riktigt vilka adjektiv jag ska använda. Hudvård är hudvård är hudvård. Och ekologisk, naturlig hudvård är bäst. Javisst. Men bara för att man levererar underbar hudvård, så behöver man väl inte förpacka den så att till och med Ringaren i Notre Dame ryggar tillbaka av äckel.

Kategorier:Hudvård Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

