Hem > Prylar > Julklappstips – mina tips just nu!

Julklappstips – mina tips just nu!

Och jag som tyckte att sommaren var här. Men nu är det november och det går i rasande takt mot jul, så jag tänkte att det var lika bra att slänga ihop ett par julklappstips för att vägleda alla vilsna shoppingsjälar därute. Mitt första julklappstips är inte mitt. Utan det är helt enkelt att kika in på skicka present punkt coms sida för just julklappstips. Känns som om de har tangerat flera av mina egna idéer, inte minst vad gäller julklappar till henne och mamma som har med ekologisk hudvård och hudvårdsboxar (giftsets) att göra. Men det är samtidigt ingen mening att uppfinna hjulet två gånger.

Julklappstips – Fodrade converse i skinn

Jag har ju tidigare skrivit om min kärlek till converse i allmänhet och converse skor i synnerhet, vilket är en affektion som jag måste få utlopp för även vad gäller julklappstips. Och i vinter så ska man givetvis inte springa omkring med tunna converse skor, utan i ett par converse med foder. Exempelvis är jag väldigt förtjust i dessa skorna från Brandos. Perfekta som julklapp till henne, snygga, praktiskt och tidlösa.

Julklappstips för alla gamla julfilmer – digitalisera dem enkelt

För mig är minnet av julen förknippat med videofilmer. Inte såna videofilmer som man får på DVD, utan såna som pappa och mamma filmade när det var julafton. Man minns ju liksom inte julen när man var fyra år, men jularna är förevigade på video, och därför så tror man att man minns det. Vilket är ungefär detsamma. Hursomhelst. Det här är ett julklappstips för dig som har en massa filmer på gamla videoband och som vill överföra dem på DVD och digitalisera dem. Tidigare har detta varit en ganska så lång och kostsam process, men nu finns det en smart liten uppfinning för ett par hundralappar som gör detta väldigt enkelt och billigt. Easy Video Capture heter den och du kan handla den på Coolstuff.se. Jag älskar julklappstips som innebär att hela familjen kan samlas runt presenten ifråga och detta borde vara en av de bästa i det avseenden.

Julklapp till barn

Mitt sista julklappstips är inte så mycket ett tips som en fundering. Jag ska nämligen själv köpa ett par julklappar till min systers barn i år, och jag känner mig mer villrådig än tidigare. Eftersom jag själv köper mycket kläder och skor och sånt är det naturligt att jag tänker i dessa banor även för julklappar till barn. Men sen kommer jag samtidigt ihåg hur tråkigt jag tyckte det var med mjuka klappar när jag var liten. Så nu funderar jag på alternativ och andra julklappstips än kläder.

Emelie, minst systerdottern, är fem år, och till henne är jag inne på ett pedagogiskt datorspel med abc och lite grundläggande matte och sånt. Hon gillar att spela på mammas Iphone, så jag tänker att det kan vara kul med ett helt eget spel. Kanske slå på stort och ge henne ett Playstation Vita. Men risken är att hennes tre år äldre brosa blir sur då. Till honom har jag tänkt mig någon pryl med Transformers. Han är helt tokig i denna sagovärld, och det finns massor av Transformers på Lekmer. Jag ska först och främst ta reda på vilka leksaker han redan har, annars är risken stor att jag ger bort en dubblett. Vilket är julklapparnas största besvikelsemoment.

Oj, det blev en lång sida om julklappstips. Har du några bra? Feel free to tipsa mig!

Kategorier:Prylar
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

